دنده 6

ساخت وبلاگ

حداقل پنج سال است که جهت گیری کلی خودروسازان جهان به سمت ساخت موتور های توربو تغییر کرده و رقابت داغ بر سر توسعه تکنولوژی و دست یابی به عملکرد بالاتر در عین سخت گیرانه تر شدن استاندارد های زیست محیطی، خودروسازان را ناچار به چشم پوشی از مزایای موتورهای قدیمی و حرکت به سمت موتورهای توربو کرده است. در یکی دوسال اخیر حتی خودروسازان خاصی چون فراری و لامبورگینی نیز ناچارا به این رویکرد جهانی ملحق شده اند.

ایران خودرو نیز سال هاست که پروژه تولید نمونه توربو موتور ملی (EF7 TC) را دنبال می کند و در این راستا با مشارکت چند کمپانی مشاور اروپایی طراحی و توسعه این پیشرانه را در دستور کار داشته است، اما ظاهرا تحریم های بین المللی و عدم دسترسی به قطعات با کیفیت در تیراژ بالا، یکی از موانع برای تولید انبوه این پیشرانه بوده اند.

سمند سورن توربو-1

به هرحال حالا ایران خودرو قصد دارد تا سرانجام این موتور را بر روی یکی از خودروهای خانواده سمند و دنا عرضه کند. هرچند که پیشتر عرضه رسمی سمند سورن قطعی شده بود اما اخیرا زمزمه هایی از تولید مدل ارتقاء یافته دنا با موتور توربو شنیده می شود.

چندی قبل فرصتی دست داد تا بتوانیم یکی از معدود نمونه های اولیه تولیدی سورن تورو را از نزدیک بررسی کنیم، خودرویی که هنوز تولید انبوه و عرضه رسمی آن آغاز نشده است.

سمند سورن توربو-2

سورن توربو از نظر طراحی ظاهری تفاوت چندانی با سورن معمولی ندارد، طراحی دوباره دستگیره درب و آینه های جانبی، افزوده شدن نوشته TURBO بر روی گلگیر جلو و اضافه شدن اینترکولر در پشت سپر جلو از جمله تغییرات قابل مشاهده در مدل آزمایشی هستند.

از نظر فنی تفاوت ها به مراتب بیشتر است، نسبت تراکم موتور ملی به لطف استفاده از پیستون های متفاوت کاهش یافته و قطعاتی چون سرسیلندر، منیفولد ورودی و سوپاپ ها نیز کاملا با نمونه اصلی و اتمسفریک EF7 تفاوت دارند.

سمند سورن توربو-3

ماحصل این تغییرات تولید 150 اسب بخار قدرت و 217 نیوتن متر گشتاور است که می تواند تجربه متفاوتی نسبت به سایر انواع سمند، پژو 405 و دنا را برای سرنشینان به ارمغان آورد.

ضرایب گیربکس و دیفرانسیل نیز برای همراهی و هماهنگی بیشتر میان موتور و گیربکس بازنگری شده است و به لطف این تغییرات سورن توربو می تواند شتاب گیری بسیار بهتری را نسبت به مدل های قبلی ارائه کند.

سمند سورن توربو-4

عملکرد موتورهای توربو و پرخوران شده بستگی زیادی به کیفیت بنزین دارد و در روز آزمایش با بنزین موجود در باک خودرو ، رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت ظرف حدود 11 ثانیه امکان پذیر بود که حدود 2 ثانیه نسبت به نمونه اصلی سورن سریعتر به نظر می رسد.

با این حال در صورت دست یابی به شرایط ایده آل از نظر کیفیت بنزین ،بهبود این رقم تا حدود 10 ثانیه به هیچ عنوان دور از ذهن نخواهد بود.

سمند سورن توربو-5

نکته مهم در این خصوص آنکه برای جلوگیری از آسیب دیدگی پیشرانه در فشار بالا، حداکثر دور موتور مجاز پیشرانه در حدود 5500 دور بردقیقه تعریف شده است، اما در مجموعه پشت آمپر سورن توربو محدوده قرمز رنگ از حدود 6500 دور بر دقیقه تعیین شده.

به عبارت دیگر قبل از رسیدن دور موتور به این محدوده، فرمان قطع شدن پاشش سوخت توسط ECU صادر می شود این امر به معنای تعویض زودهنگام دنده ها خواهد بود.

سمند سورن توربو-6

در شرایط نرمال رانندگی این موتور توربو، مصرف کمتری را نسبت به نمونه اصلی و اتمسفریک به ارمغان خواهد آورد، آنچنان که ایران خودرو رقم اصلی مصرف سوخت این مدل را در حدود 7.5 لیتر در یکصد کیلومتر اعلام کرده است.

نکته مهم آنکه ظاهرا تفاوتی در مجموعه های ایمنی این خودرو و شاسی نسبت به نمونه اصلی اعمال نشده است، این درحالیست که قدرت موتور در حدود 50 درصد بیشتر شده و با توجه به قدمت شاسی و پلت فرم 405 اعمال برخی اصلاحات می توانست مثمر ثمر باشد.

سمند سورن توربو-7

با این وجود ترمز خودرو عملکردی قابل قبول و اطمینان بخش دارد و عملکرد کلی دینامیکی سورن توربو با ثبات و آرامش همراه است.

همانطور که پیشتر گفته شد، قیمت و شرایط فروش و تولید این مدل هنوز به شکل رسمی اعلام نشده است اما در مجموع باید توسعه فنی موتور و گیربکس این خودرو را به فال نیک گرفت.

سمند سورن توربو-8

علیرغم پیچدگی های تولید و تعمیرات پیشرانه های توربو، به هرحال این موتورها نقش تعیین کننده ای در آینده صنعت خودروسازی بازی می کنند و تولید انبوه چنین خودرویی علاوه بر توسعه سبد محصولات خودروسازان داخلی می تواند به افزایش دانش عمومی تعمیر و نگهداری و قطعه سازی در کشورمان منجر شود.

با توجه به کمبود عرضه خودروهای اسپرت در بازار قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان و تشنگی بازار در این بخش، موتور ملی توربو در صورت عرضه با کیفیت مناسب می تواند پنجره جدیدی را به سوی خریداران و مصرف کنندگان باز کند و امکان چشیدن طعم تکنولوژی سبز و هیجان انگیز را برای عموم مشتریان ایرانی فراهم کند.

سمند سورن توربو-9

در این راستا البته لازم است که مسئولین امیر نیز نسبت به تامین بنزین با کیفیت و اکتان بالا در جهت استفاده در این خودروهای جدید اقدام کنند تا هماهنگی کاملی در کلیه بخش های مربوطه جهت برداشتن قدم به سوی تکنولوژی روز صنعت خودروساز به وجود آید.

منبع:car.ir

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

- - , .

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 850 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 6:44

اولین تجربه رانندگی با جک S۵ اتوماتیک در آستانه ورود به بازار+بررسی مهم‌ترین تغییرات

یک سال از ورود JAC S۵ به بازار کشور می‌گذرد.خودرویی که با قیمت ۷۳.۹ میلیون تومان اواخر سال گذشته تحویل مشتریان شد و در بازار آزاد و در داغ‌ترین معاملات شب عید قیمتش به مرز ۹۵ میلیون تومان نیز رسید.استقبال از S۵ با پیشرانه ۲ لیتری توربو که بیش از یک هیوندای توسان یا کیا اسپورتیج قدرت داشت به حدی زیاد بود که حتی باوجود فروش استثنایی سدان جک J۵ این شاسی‌بلند تازه‌وارد به پرفروش‌ترین خودرو کرمان موتور بدل شد.بهره‌گیری از مجموعه گسترده امکانات ایمنی و رفاهی ، طراحی ظاهری جذاب ، پیشرانه بسیار قدرتمند در کنار گیربکس ۶ سرعته تنها بخشی از عواملی بودند که موجب اوج گرفتن S۵ در بازار ایران شدند.دراین‌بین تنها یک خلاء برای شاسی‌بلند محبوب بازار ایران حس می‌شد و آن بهره‌گیری از گیربکس اتوماتیک روی S۵ بود.

به نقل از عصر خودرو- به نظر می‌رسد انتظار‌ها به پایان رسیده و کرمان موتور به‌زودی نسخه اتوماتیک این شاسی‌بلند را روانه بازار کشور خواهد کرد.این شاسی‌بلند شهری در ظاهر به‌خصوص در بخش جلو تفاوت‌های محسوسی با جک S5 دنده‌ای ندارد و برای انتقال قدرت نه‌تنها به گیربکس اتوماتیک مجهز شده است بلکه این گیربکس اتوماتیک از نوع “دوکلاچه” است که با تکنولوژی نوین هم سرعت تعویض دنده‌ها را تسریع می‌کند و هم موجب کاهش محسوس مصرف سوخت می‌شود.در قلب S5 همان پیشران 2 لیتری توربو 174 اسب‌بخاری می‌تپد و امکانات و طراحی داخلی خودرو نیز نسبت به مدل دنده‌ای تغییری نکرده است.
مدتی قبل همزمان با سفر به شهر بم برای بازدید از کارخانه کرمان موتور ، فرصتی دست‌ داد تا با محصولات جدید این شرکت آزمایش فنی کوتاهی را تجربه کنیم.یکی از این خودرو‌ها همان S5 موعود با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو‌کلاچه بود که در ادامه برای آشنایی بیش‌تر شما با این خودرو جدید به بررسی مشخصات فنی و عملکرد خودرو خواهیم پرداخت.
تغییرات ظاهری S5 اتوماتیک :
مجموعه سپر و جلوپنجره خودرو دستخوش تغییرات زیادی نشده است.این فیس‌لیفت برای اولین بار در نوامبر سال 2014 میلادی توسط رسانه‌های چینی بازتاب پیدا کرد اما هنوز مشخص نبود که آیا قرار است این تغییر چهره روی S5 اجرا شود یا مقدمه‌ای برای جانشین S5 است.شاسی‌بلند محبوب جک که برای اولین بار در سال 2012 به بازار معرفی‌شده بود سرانجام در سال 2015 همراه با تغییر چهره به گیربکس اتوماتیک دو کلاچه نیز مجهز شد تا کلکسیون توانایی‌هایش برای جلب‌توجه مشتریان تکمیل شود.به عقیده بسیاری از کارشناسان S5 از تمام هم‌کلاسانش در صنعت خودرو چین یک سر و گردن بالاتر است و حتی در بررسی‌های کارشناسان سایت Autohome چین ، S5 اتوماتیک امتیاز بالاتری از پرفروش‌ترین شاسی‌بلند بازار چین دریافت کرده است.در نمای جلو آپشن چراغ‌های LED روشنایی در روزبه بالای مه شکن اضافه‌شده که موجب تغییر ظاهر این قسمت از دماغه خودرو شده است.
دو خروجی اگزوز ، آینه‌های مجهز به راهنمای LED باقابلیت جمع‌شوندگی دستی نیز مانند مدل دنده‌ای در این خودرو به چشم می‌خورند اما رینگ‌ها از سایز 17 روی مدل دنده‌ای یک اینچ بزرگ‌تر شده و روی تایر‌های 225/55 R18 جلوه ظاهری متفاوتی به S5 اتوماتیک داده است.وزن S5 اتوماتیک نیز با افزایش 40 کیلوگرمی در مقایسه با نسخه دنده‌ای به 1545 کیلوگرم رسیده است.
همچنین در داخل کابین آپشن هایی نظیر تنظیم برقی صندلی راننده و ترمز برقی به‌جای اهرم ترمزدستی دستخوش تغییر شده‌اند.
در بخش دیگر این خودرو مانند مدل دنده‌ای به آپشن‌هایی نظیر سیستم کنترل سرعت در سراشیبی ، کنترل ایستایی در سربالایی ، سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD در کنار سیستم کنترل پایداری ESP مجهز است.
S5 تمام تلاشش را کرده تا در بازار ایران رقیب هم‌ترازی باکره‌ای‌های همکلاسش باشد و به همین دلیل‌، طول و عرض این خودرو کاملاً مشابه اسپورتیج و توسان است اما وقتی نوبت به ارتفاع می‌رسد S5 حدود 2سانتی‌متر بالاتر از کره‌ای‌ها می‌ایستد‌. طول 4.4‌، عرض 1.8 و ارتفاع 1.66 متری S5 در مقایسه با ام‌وی‌ام X33 در همه جهات به غیر از ارتفاع بزرگ‌تر است‌. ابعاد خارجی می‌تواند تأثیر بسزایی در فضای سرنشینان داشته باشد به همین جهت فاصله بین دو محور به‌عنوان معیاری اساسی در خودرو‌ها موردبررسی قرار می‌گیرد چراکه فضای سرنشینان درواقع بین دو محور در نظر گرفته می‌شود‌. فاصله بین دو محور S5 عدد 2645 میلی‌متر را نشان می‌دهد که 10 سانتی‌متر بیشتر از ام‌وی‌ام X33 است و در ترازی کاملاً مشابه اسپورتیج و توسان قرار می‌گیرد‌. فاصله S5 از سطح زمین در حالت ایستاده و بدون سرنشین و بار 21 سانتی‌متر است که در حالت فول ازنظر تعداد سرنشین و بار حداقل به 17 سانتی‌متر و عددی مشابه رقبای کره‌ای می‌رسد‌.
فضای بار در S5 حدود 500 لیتر است که با خواباندن صندلی‌ای عقب این فضا به 1100 لیتر افزایش حجم‌می دهد و این مشخصه از S5 خودرویی مناسب برای خانواده‌ها می‌سازد.
مشخصات فنی :
در قلب S5 اتوماتیک مانند مدل دنده‌ای پیشرانه 2 لیتری مجهز به توربوشارژر قرار دارد. حداکثر توان این پیشرانه ساخته JAC در دور 5200 به 173 اسب بخار یعنی عددی مشابه اسپورتیج و توسان می‌رسد و حداکثر گشتاور آن نیز 235 نیوتن متر را نشان می‌دهد که در نمودار گشتاور این خودرو از دور موتور 2000 تا 4000 به دست می‌آید و این یعنی دستیابی به بهترین کشش در بیشترین بازه دور موتور! تمام این اعداد و ارقام در S5 اتوماتیک به‌واسطه یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو‌کلاچه به محور جلو منتقل می‌شود.گیربکس دو کلاچه در هرلحظه از طریق کلاچ دوم ، دنده بعدی را برای تعویض آماده نگاه می‌دارد تا مدت‌زمان تعویض دنده نسبت به گیربکس‌های اتوماتیک معمولی کاهش بیابد.رانندگی با چنین گیربکس‌هایی موجب نرمی بیش‌تر در تعویض دنده ، افزایش شتاب و همچنین کاهش محسوس مصرف سوخت می‌شود. سیستم تعلیق در جلو از نوع مستقل مک فرسون است و در عقب سیستم تعلیق مستقل چند تکه E شکل قرارگرفته و ترمز‌ها نیز در جلو و عقب به‌صورت دیسکی هستند‌. مصرف سوخت ترکیبی در S5 اتوماتیک حدود 9 لیتر در 100 کیلومتر است . بر اساس آزمایش‌های انجام‌شده توسط نشریات کشور چین ، این مصرف در شهر حدود 10.5 لیتر و در جاده حدود 7 لیتر را نشان می‌دهد.
سیستم توربو فشار پایین این خودرو پیشرانه 2 لیتری استاندارد 147 اسب بخاری را به حدود 173 اسب بخار رسانده است‌. سیستم توربوشارژر به‌صورت محسوس در عمده دنده‌ها از دور موتور 2 تا 3 هزار وارد مدار می‌شد و این ورود با شتابگیری ناگهانی خودرو محسوس است.

پشت فرمان جک S5 اتوماتیک :
پس از تجربه رانندگی با جک S5 دنده‌ای با قرار گرفتن پشت فرمان مدل اتوماتیک این خودرو ابتدا ترمز برقی را غیرفعال کردیم و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته دو‌کلاچه را در حالت اتوماتیک D قراردادیم.اگر تصور شروع طوفانی مشابه مدل دنده‌ای را دارید باید کمی انتظارتان را از مدل اتوماتیک پایین بیاورید چراکه شروع حرکت در این مدل نسبتاً کند و معمولی است اما در مقایسه با رقبای هم‌کلاس در بازار ایران همچنان عملکرد به‌مراتب بهتری را به نمایش می‌گذارد.تعویض دنده‌های بسیار نرم ، بدون وقفه محسوس و بدون ضربه انجام می‌شود و در مانور‌ها دنده‌معکوس‌های موردنیاز به‌خوبی و بدون مکث از طریق سیستم گیربکس اعمال می‌شوند.عایق‌بندی کابین همانند مدل دنده‌ای برتری محسوسی نسبت به دیگر رقبای موجود در بازار دارد و این برتری وقتی با نشیمن مناسب صندلی‌ها همراه می‌شود شرایط نسبتاً لوکسی را برای سرنشینان فراهم می‌کند که شاید با پرداخت 2 برابر قیمت این خودرو بتوان آن را در یک کراس‌اوور کره‌ای لمس کرد ! شتاب‌گیری خودرو در دنده‌های 1 و 2 نسبتاً کند است اما با گذر از دنده 2 ، شتاب‌گیری سرعت بیش‌تری پیدا می‌کند و در مانور‌ها راننده را مأیوس نخواهد کرد.

جایگاه در بازار و زمان عرضه :
کرمان موتور قیمت این خودرو را 88 میلیون تومان تعیین کرده است. این در حالی است که S5 اتوماتیک  2 رقیب را پیش رویش می بیند. یکی چری تیگو5 و دیگری هایما S7 ایران‌خودرو که به ترتیب در فول‌ترین مدل اتوماتیک 92.7 و 78.9 میلیون تومان قیمت دارند.S5 دنده‌ای نیز هم‌اکنون با قیمت 75.4 میلیون تومان توسط کرمان موتور به فروش می‌رسد. در این شرایط و با توجه به قیمت‌گذاری منطقی کرمان‌موتو به نظر می رسد بار دیگر تجربه موفق s5 دنده ای این بار برایS5 اتوماتیک هم تکرار می‌شود و به‌یقین شاهد رقابت داغ بین شاسی بلندهای اتوماتیک زیر 100 میلیون تومان خواهیم بود.

گفتنی است فروش این خودرو از امروز در سراسر کشور آغاز خواهد .

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

به اشتراک گذاری

- - , .

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 291 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 6:44

در حالی که رنو به شدت پیگیر خرید سهام پارس خودرو از سایپا است، معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت به نوعی آب پاکی را روی دست این خودروساز فرانسوی ریخت و تلویحا اعلام کرد پارس خودرو فروشی نیست.

به گزارش صنعت نویس، گفته می شود یکی از شروط  رنو برای گسترش فعالیت در ایران، خرید سهام پارس خودرو است، چه آنکه این شرکت می خواهد با در دست داشتن سومین خودروساز بزرگ کشور، به نوعی به طور مستقل در ایران فعالیت کند.

این در شرایطی است که معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت می گوید:پارس خودرو فروشی نیست. به گفته محسن صالحی نیا، در صورت ایجاد شراکت میان رنو و سایپا در قالب جوئینت ونچر، یکی از زیرمجموعه های این شرکت (سایپا) شامل پارس خودرو یا بن رو در اختیار رنویی ها قرار خواهد گرفت تا آنها فعالیت دوباره خود را در آن آغاز کنند. اظهارات صالحی نیا در شرایطی است که گفته می شود سایپای کاشان نیز جزو گزینه ها برای واگذاری به رنو است، با این حال، خودروساز فرانسوی برای پارس خودرو دندان تیز کرده و قصد خرید سهام این شرکت را دارد.

هرچه هست، با توجه به اظهارات معاون وزیر صنعت، سایپا احتمالا به نوعی پارس خودرو (یا بن رو و یا سایت کاشان) را به رنو اجاره خواهد داد و باید دید خودروساز فرانسوی زیر بار آن خواهد رفت؟

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

به اشتراک گذاری

- - , .

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 308 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 1:44

به نقل از میزان، قیمت خودروهای تولید داخل در بازار و کارخانه به شرح جدول زیر است:

نام خودرو

قیمت بازار(تومان)

قیمت کارخانه(تومان)

سایپا 111 SE ( تنوع رنگ )

20600000

20350000

سمند EF7 . دوگانه سوز – دو ایربگ

32500000

32080000

سمند سورن ELX سال . کد 57511

37500000

34744000

پژو پارس سال . دوگانه سوز

37500000

36770000

پژو 206 . تیپ 5 . کد

34500000

34452000

رنو تندر E2 . دو ایربگ

38200000

37292000

سوزوکی ویتارا دنده ای کلاس8

125000000

129010000

هایما اس 7 ( S7 ) . فول اتوماتیک

82500000

78900000

وانت پیکاپ بنزینی دوکابین فوتون

73000000

85120000

تیبا 2 – هاچ بک SX ( تنوع رنگ )

26800000

27360000

ساینا EX

به زودی

27600000

چانگان ایدو

64000000

69950000

کیا سراتو 2000 – اتوماتیک

85000000

90790000

برلیانس H320 اتوماتیک

52500000

50840000

کولیوس تیپ 1 مدل2015

146000000

168400000

مگان 1600 تیپ 2

نا موجود

64966000

رنو پارس تندر . دو ایربگ

40200000

39350000

رنو ساندرو – اتوماتیک

51300000

48900000

پیکاپ ریچ دوکابین دو دف

63500000

68500000

لیفان X50 - اتوماتیک

50900000

53350000

جک J5 اتوماتیک

58500000

59400000

مزدا3 . تیپ 3 صندوق دار

107000000

———–

وانت کارا 2000 – دو کابین

————-

36900000

وانت کاپرا دوکابین . دو دیفرانسیل

67000000

71990000

MVM 315 صندوقدار جدید

36200000

40210000

تیگو _ X33 جدید اتومات

68000000

73660000

ولیکس C30 دنده ای

47300000

51000000

سابرینا هاچ بک . تیپ 4

54000000

59200000

وینگل 5 . دو کابین دو دیفرانسیل

62000000

65400000

بایک سنوا

106000000

110000000

هاوال M4

52500000

59600000

به اشتراک گذاری

- - , .

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 281 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 1:44

 یک کارشناس صنعت خودرو می گوید به صورت میانگین هر موتورسیکلت با توجه به سال ساخت آن 7 برابر خودروهایی که استاندارد آلایندگی یورو4 را دارد آلایندگی ایجاد می‌کند.

داوود میرخانی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: موتورسیکلت‌های کاربراتوری در حالی همچنان در کشور تولید می‌شود که از 15 سال پیش قرار بود تولید آنها متوقف و موتورسیکلت‌های انژکتوری جایگزین شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی در همین رابطه ادامه داد: زمانی‌که در وزارت صنعت، استاندارد آلایندگی یورو2 برای خودروها تصویب شد قرار بود موتورسیکلت‌ها نیز انژکتوری شوند با این حال در آن زمان موتورسیکلت ‌سازان اظهار کردند که کشور چین موتور انژکتوری تولید نمی‌کند و تهیه این قطعه از کشورهای دیگر نیز موجب افزایش 50 دلاری قیمت موتورسیکلت می‌شود در نتیجه این کار را نکردند.

این کارشناس با سابقه صنعت خودرو ادامه داد: فعلا مقرر کردند که تا پایان سال 1395 تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری متوقف و موتورسیکلت‌ها انژکتوری شوند با این حال مهلت یک ساله برای ادامه تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری به معنای «اضافه شدن» یک میلیون دستگاه موتورسیکلت‌ آلاینده جدید به خیابان‌ها است.

میرخانی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توانست با توجه به وضعیت آلودگی هوا، از هم‌اکنون ثبت سفارش و واردات قطعات و در نتیجه تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری را ممنوع کند و نیازی به ارائه مهلت یک ساله در این زمینه نبود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بسیاری از موتورسیکلت‌ها در کلانشهرها برای مشاغلی چون جابجایی بار و مسافر استفاده می‌شود بنابراین موتورسیکلت‌ها مانند تاکسی‌ها پیمایش زیادی در طول روز داشته و نقش قابل توجهی در آلودگی هوا دارند.

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

به اشتراک گذاری

- - , .

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 267 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 1:44

درشرایطی که اجرای برجام و لغو تحریم‌های بین‌المللی، حضور سرمایه‌گذاران خارجی و به‌دنبال آن ایجاد تحول در زنجیره خودروسازی کشور را تقویت کرده، اما برخی عوامل بازدارنده داخلی، مانع از آن شده که تولید‌کنندگان طعم واقعی برجام را حس کنند. بسیاری از کارشناسان لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را فرصت طلایی صنعت خودرو کشور می‌دانند و پیش‌بینی می‌کنند که به‌دنبال این اتفاق، چرخ صنعت خودرو بار دیگر با شدت و کیفیت بهتری به گردش در خواهد آمد؛ بنابراین بهترین اتفاق بعد از لغو تحریم‌ها در صنعت خودروی داخل، حضور سرمایه‌گذاران خارجی عنوان می‌شود.

موضوعی که آورده‌های بسیاری از جمله کاهش هزینه‌های تولید، ورود محصولات جدید و به تبع آن تنوع محصول در بازار داخل و ارتقای کیفیت را برای صنعت خودرو به همراه خواهد داشت. موضوعی که خودروسازان طی یک دهه گذشته به‌واسطه تحریم از آن محروم بودند. در این میان اما به‌نظر می‌رسد، همسو با افزایش امیدها، بیم‌ها و نگرانی‌های بسیاری پیش پای خودروسازان داخلی وجود دارد. دلواپسی که ممکن است عصر طلایی و روشن صنعت خودرو را به عصری تیره وتار تبدیل کند و براساس آن طعم شیرین روزهای خوش نبود تحریم، بر کام خودروسازان تلخ شود. آن‌گونه که به‌نظر می‌رسد از جمله دلواپسی‌های این روزهای صنعت خودرو کشور مباحثی چون فضای کسب‌وکار، تورم، نرخ ارز، سودبانکی و بحث رکود حاکم بر اقتصاد کشور است اما در این میان به‌نظر می‌رسد که دغدغه اساسی‌تر خودروسازان به غیر از فضای داخلی که بر تولید حاکم است، بحث رشد فزاینده واردات خودروهای خارجی به‌واسطه تحریم است. بنابراین در شرایطی که به‌دلیل فضای مثبت پس از اجرای برجام بسیاری از کارشناسان، لغو تحریم‌ها را نقطه پایانی مصائب و مشکلات خودروسازان می‌دانند؛ اما به اعتقاد دست‌اندرکاران صنعت خودرو هرچند برجام نغمه‌ساز روزهای خوش است، اما در شرایطی این مهم ممکن می‌شود که فضای کشور برای تولید داخل به‌صورت مطلوب فراهم شود؛ زیرا در گرو شرایط مناسب اقتصادی است که تولید رشد می‌کند.

نگرانی‌ خودروسازان از روزهای رفع تحریم

نظرات متفاوت بسیاری نسبت به این پرسش که آیا فرجامِ‌ برجام بر کام خودروسازان داخلی خواهد بود، وجود دارد. در این میان دلواپسی عمده دست‌اندرکاران صنعت خودرو رشد فزاینده واردات خودرو و قطعات است. موضوعی که همواره خط قرمز تولیدکنندگان خودرو در ایران بوده است، به طوری که دولت نیز همواره با حمایت‌های تعرفه‌ای خود سعی داشته از ورود خارج از قاعده این محصولات به نفع خودروهای داخلی جلوگیری کند. با این وجود، بنا به گفته کارشناسان لغو تحریم‌ها و افزایش منابع مالی در کشور همواره با سیل فزاینده واردات محصولات مختلف به کشور همراه بوده است؛ بنابراین صنعت خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین نگرانی نسبت به افزایش واردات برندهای متعدد جهانی یکی از مواردی است که آینده مثبت پس از لغو تحریم‌ها را تا حدودی مخدوش می‌کند. حال آنکه دست‌اندرکاران خودرویی کشور با توجه به کاهش منابع حاصل از فروش نفت بر حمایت از تولید داخل تاکید دارند و معتقدند در صورتی که توسعه واحدهای تولیدی و توسعه ساخت داخل مدنظر دولتمردان قرار نگیرد و تولید در اولویت حمایت‌های دولت نباشد، وضعیت صنعت خودرو بهتر از امروز نخواهد شد. آن‌گونه که به‌نظر می‌رسد اتفاق نظری جدی بر اینکه واردات خودرو و قطعات خارجی مهم‌ترین نگرانی این روزهای خودروسازان است، وجود دارد. این موضوع در شرایطی اهمیت ویژه دارد که خودروسازان مدت زمان تولید خودروهای تازه خود پس از نهایی شدن قرارداد با خودروسازان خارجی را بین یکسال ونیم تا 2 سال تخمین زده‌اند و معتقدند که به‌دلیل آنکه تاثیرات مثبت ناشی از برجام بر برنامه‌های خودروسازان در طولانی مدت اثر خود را می‌گذارد بنابراین در این مدت ممکن است واردات خودرو به‌صورت بسیار زیاد افزایش یابد. این موضوع در حالی است که دولت قصد دارد در سازمان تجارت جهانی عضو شود و براین اساس تعرفه واردات خودرو نیز ممکن است کاهش ‌یابد. در این زمینه، ساسان قربانی، سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید: دولت در یک برنامه منسجم باید از هرگونه افزایش واردات به نفع تولید جلوگیری کند؛ زیرا رشد فزاینده واردات موجب خدشه به برنامه خودروسازان می‌شود.

ساسان قربانی با اشاره به اینکه دانش و تکنولوژی صنعت خودرو در سال‌های تحریم کاهش یافته است، می‌گوید: طی این سال‌ها صنعت خودرو نتوانسته همسو با افزایش تکنولوژی برندهای معتبر خودروسازی پیش برود و محصولات کنونی ما قدرت رقابت با بسیاری از خودروها را ندارند؛ بنابراین در شرایط رقابتی تولید داخل آسیب خواهد دید. با این وجود، آلبرت بغزیان استاد دانشگاه و عضو ناظر شورای رقابت با تاکید بر اینکه افزایش واردات مهم‌ترین مشکل خودروسازان در شرایط تحریم خواهد بود تاکید دارد که این موضوع به نفع بازار رقابتی و مشتریان خودرو است. در همین حال بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت خودرو نگرانی‌های دیگر پس از لغو تحریم‌ها را فضای کسب‌وکار و رکود حاکم بر کشور و به خصوص بخش‌های تولیدی می‌دانند و اینکه دولت باید هر چه سریع‌تر با برنامه‌های مدون رکود را رفع کند. این موضوع نیازمند سیاست‌های منسجم و فرابخشی است که ضمن حل دیگر مسائل اقتصادی می‌تواند به حل مشکل صنعت خودرو نیز کمک کند. در این میان مباحث بانکی در حل مشکل رکود از اهمیت بسیاری برخوردار است و از همه مهم‌تر اینکه تکلیف نرخ ارز نیز مشخص ‌شود. بنابراین در شرایطی که همه این مسائل وجود دارد و از سوی دیگر دولت نیز همچنان در بخش خودرو تصدی خود را حفظ کرده است، اگر بسترلازم برای تولید خودرو فراهم نشود، امید چندانی به آینده خودرو وجود نخواهد داشت. در این میان کارشناسان نظرات متفاوتی دارند هرچند ساسان قربانی حمایت هوشمندانه و منسجم دولت از تولیدکنندگان را مصلحت روزهای پس از لغو تحریم‌ می‌داند، اما فربد زاوه، کارشناس خودرو معتقد است نگرانی عمده در ماه‌های آتی آن است که دولت همچنان بر نقش مداخله‌گرایانه خود در این صنعت ادامه دهد و قصد نداشته باشد تا فضای اقتصادی کشور به خصوص در بحث تولید خودرو به سمت رقابت پیش برود. وی معتقد است خودروسازان در صورتی می‌توانند توسعه یابند که بازار رقابتی شود و دولت در این فرآیند دخالتی نداشته باشد.

دنیای اقتصاد

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

به اشتراک گذاری

- - , .

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 267 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 7:48

جمعه گذشته پیست آزادی تهران بار دیگر میزبان مسابقات سرعت بود که اینبار با نظم و ترتیبی مثال زدنی برگزار می شد.

در این مسابقه علیرغم عدم تشکیل تمام کلاس ها، شاهد برگزاری دو کلاس تازه شامل کلاس ویژه خودروهای هوندا سیویوک و کلاس خودروهای تقویت شده توربو بودیم که به نوعی جای خالی کلاس آزاد را پُر کرده بود.

نتایج این مسابقات تا لحظه نگارش این مطلب بر اساس جدول زیر به رسانه ها اعلام شده است.

عکس : داریوش تقی پور

نتایج ریس-1

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

به اشتراک گذاری

- - , .

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 282 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 23:09

مدیاموتورز نماینده رسمی ام جی در ایران را می توان یکی از شرکتهای پویا در مبحث بازاریابی دانست که با توجه به رقبای سرسختی همچون کیا، هیوندای و تویوتا در ایران از سهم بازار قابل قبولی برخوردار است.

شاید مدیاموتورز نماینده رسمی ام جی در ایران را بتوان یکی از شرکتهای پویا در مبحث بازاریابی دانست که با توجه به رقبای سرسختی همچون کیا، هیوندای و تویوتا در ایران از سهم بازار قابل قبولی برخوردار است. تبلیغات موثر ، شرایط فروش متنوع به کمک کیفیت مورد قبول مشتریان از عوامل تداوم فروش این خودرو در این ماههای سخت پیش روست.

MG GT- ام جی جی تی نمای عقب

MG GT- ام جی جی تی نمای عقب

هم اینک نیز این شرکت با ارایه طرح Used Car اقدام به خرید خودروهای کارکرده مشتریان خود نموده که در ذیل توضیحاتی از زبان مدیریت بازاریابی این شرکت  بصورت اجمالی به معرفی آن خواهیم پرداخت.

به جرات میتوان گفت که طرح باز خرید خودروهای کارکرده شرکتی مطابق استانداردهای روز دنیا برای اولین بار در ایران توسط شرکت مدیاموتور قابل اجرا میباشد.  این طرح که در ادامه فرآیند بازاریابی شرکت مدیاموتور با هدف ایجاد اطمینان در مشتریان بالفعل و بالقوه ام جی به اجرا در خواهد آمد تضمینی جهت خرید مجدد خودور مشتریان در زمان فروش خواهد بود.

MG GT- ام جی جی تی

MG GT- ام جی جی تی

در این طرح بر اساس دستورالعمل های تعیین شده شرکت مدیاموتورز کلیه خودروهای منطبق با شرایط و ضوابط تعیین شده از مشتریان را خریداری و در صورت نیاز پس از اعمال برخی اقدامات اصلاحی اعم از تعمیرات بدنه و یا فنی خودرو مجدداً با شرایط اعمال گارانتی جدید خود بفروش میرساند.
این طرح که با سرمایه گذاری کلانی از سوی شرکت مدیاموتور به زودی به اجرا درخواهد آمد، بستر مناسبی جهت ارایه خودروهای کارکرده گواهی دار شرکتی به متقاضیان و دوستداران جدید خودروی ام جی خواهد بود.

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

به اشتراک گذاری

- - , .

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 266 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 20:39

در توافق بین مدیران دو کمپانی ایران خودرو و بخش تجازی دایلمر

به گزارش ایکوپرس، دایملر به عنوان بزرگترین تولیدکننده کامیون در جهان و ایران خودرو که بزرگترین خودروساز خاورمیانه به شمار می آید قصد دارند با تاسیس یک شرکت مشترک، از مزیت های نسبی یکدیگر استفاده کرده و ضمن تحکیم جایگاه خود، یک قطب تولید خودروهای تجاری در منطقه را ایجاد کنند.

این تفاهم نامه مشترک توسط مهندس هاشم یکه زارع،‌ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و دکتر ولفگانگ برنارد، عضو هیات مدیره شرکت دایملر با حضور جمعی از مدیران ارشد دو خودروساز بزرگ به امضا رسید.

مهندس یکه زارع، در این نشست مشترک گفت: «گروه صنعتی ایران خودرو در دور جدید همکاری های بین المللی خود، رویکردی کاملا متفاوت با گذشته در پیش گرفته و بر حضور و سرمایه گذاری مشترک طرف مقابل تاکید دارد.»

وی با بیان اینکه سرمشق گروه صنعتی ایران خودرو در همکاری های جدید، حفظ و ارتقای منافع ملی است، افزود: «دایملر و شرکت بنز سابقه قابل اعتنا و اتکائی در همکاری با گروه صنعتی ایران خودرو داشته اند که این امر می تواند در مسیر پیش روی این دو خودروساز راهگشا باشد.

دکتر ولفگانگ برنارد، عضو هیات مدیره دایملر آ. گ. نیز اظهار کرد: محصولات تجاری دایملر همیشه در ایران از محبوبیت برخوردار بوده است و در حال حاضر خودروهای تجاری از تقاضای بالایی در ایران برخودار هستند. بنابراین پس از لغو تحریم‌های ایران، ما در حال برنامه ریزی برای از سرگیری سریع کسب و کارمان در این بازار هستیم. امضای تفاهم نامه با شریک تجاری مان در ایران، پیش نیاز مهمی برای از سرگیری سریع این کسب و کار است.

براساس این گزارش دایملر و ایران خودرو پس از امضای این تفاهم نامه در یک بیانیه مشترک اهداف و برنامه های خود برای از سرگیری همکاری ها را تشریح کردند.

در این بیانیه آمده است: «ایران خودرو دیزل یکی از شرکت‌های تابعه گروه صنعتی ایران خودرو، بزرگترین تولیده کننده خودرو در منطقه MENA (خاورمیانه و شمال آفریقا) است که بیش از 50 درصد سهم بازار را در ایران داشته و بیش از نیم قرن است که با دایملر همکاری دارد.»

«سرمایه گذاری مشترک برای تولید منطقه ای کامیون‌های مرسدس بنز و قطعات قوای محرکه»، «تاسیس شرکت مشترک فروش کامیون‌های مرسدس بنز و قطعات آنها در ایران» و همچنین خرید بخشی از سهام شرکت محور خودرو در کنار ایدم توسط دایملر از جمله مواردی به شمار می رود که در این تفاهم نامه مورد توافق قرار گرفته است. علاوه بر این، دو طرف درصدد هستند سرمایه‌گذاری مشترکی برای فروش وسایل نقلیه تجاری و باری مرسدس داشته باشند. ضمن اینکه دایملر اعلام کرده برای تحقق این برنامه ها دفتر خود در تهران را در سه ماه نخست سال 2016 ایجاد می کند.

مرسدس بنز

تقاضای بسیار بالا در بازار کامیون ایران

همچنین شرکت دایملر طی بیانیه ای به پتانسیل های بازار و صنعت خودرو ایران اشاره کرده است. در بیانیه دایملر آمده است: «ایران در پی سال‌های متمادی تحریم و تقاضای بالا در بخش حمل و نقل، پتانسیل خوبی برای رشد در این بخش داشته و فرصت‌های زیادی را به دایملر نوید می دهد. ایران باوجود تحریم‌های اقتصادی یکی از بزرگترین اقتصادهای ملی در خاورمیانه، با تولید ناخالص ملی 415 میلیارد دلار آمریکا در سال 2014 بود. صنایع ایران تقریبا نیمی از اقتصاد ملی ایران را به دوش می کشند.»

فروش و خدمات پس از فروش

خودروساز آلمانی برای حوزه فروش و خدمات پس از فروش هم برنامه ریزی هایی انجام داده و اعلام کرده است: «دایملر با امضای سند همکاری، در حال شروع فرآیندی برای ورود مجدد و فراگیر به بازار ایران است.  نخستین کامیون‌های مرسدس بنز با نام‌های آکتروس (Actros) و آکسور (Axor) را می‌توان پیش از پایان سال در ایران تولید و عرضه کرد. دایملر در تلاش است تا جای پای خود را در بازار محلی ایران محکم‌تر کند به همین منظور هدف تجدید همکاری با شرکت ایدم در عرصه موتور و سرمایه گذاری مشترک در فروش را دنبال می‌کند. افزون بر این، دایملر قصد دارد تا در قالب یک سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه فروش، تمام فعالیت‌های فروش و خدمات پس از فروش در ایران را حرفه ای کند. همچنین دایملر قصد دارد تا دفتر خود را در تهران افتتاح کند. با این اقدامات و تعهدات شرکت دایملر خود را به توسعه اقتصادی و اجتماعی ایران متعهد کرده است.»

همچنین دو طرف تصمیم گرفتند ضمن اصلاح ساختار شرکت خدمات پس از فروش گواه نسبت به واگذاری این شرکت به شرکت مشترک ایران خودرو و بنز اقدام کنند.

گفتنی است، جمعی از مدیران ارشد مرسدس بنز از سالن ها و خطوط تولید ایران خودرو دیزل و ایران خودرو بازدید و پس از انجام مذاکرات، تفاهم نامه مشترک همکاری با گروه صنعتی ایران خودرو را نیز امضا کردند.

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

به اشتراک گذاری

- - , .

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 284 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 17:40

بر اساس خبر منتشر شده از سوی شرکت خودروسازی کارمانیا ؛ نماینده رسمی شرکت خودروسازی BYD در ایران ، این شرکت هفته آینده در نمایشگاه خودرو کرمان از شاسی‌بلند جدید S۶ رونمایی خواهد کرد.

BYDایران S6

BYDایران S6

 BYD در حالی فعالیتش در ایران را با مدل S6 آغاز خواهد کرد که این خودرو نخستین شاسی‌بلند کمپانی BYD است که تماما توسط این شرکت معتبر چینی طراحی و ساخته شده است.S6 برای اولین بار در سال 2010 رونمایی شد و از سال 2011 فروش این شاسی‌بلند آغاز شد.S6 به سرعت در دسامبر سال 2011 موفق به ثبت رکورد فروش 15‌هزار دستگاه شد و به پرفروش‌ترین شاسی‌بلند بومی بازار چین بدل شد.جوایز “سریع‌ترین امار فروش” و بهترین شاسی‌بند سال” در همان سال به S6 اعطا شد که بالاترین درجه برای یک خودرو در بازار چین به حساب می‌آید.

BYDایران S6 شاسی بلند

BYDایران S6 شاسی بلند

به نقل از عصر خودرو – S6 در بخش مشخصات فنی از پیشرانه 2.4 لیتری 160 اسب‌بخاری بهره می‌برد و انتقال قدرت نیز بر عهده یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو‌کلاچه است.

بی وای دی اس 6
مجموعه امکانات گسترده نظیر تنظیم برقی صندلی‌ها ، ورود بدون کلید Keyless ، GPS سازگار با نقشه ایران ، نمایشگر 7 اینچی ، سیستم صوتی با 9 بلندگو ، کروز کنترل ، سنسور‌های پارک عقب و جلو ، 6 کیسه هوا و … در کنار طراحی لوکس فضای داخلی و چهره ای که شباهت زیادی به خودرو های مطرح جهان همچون لکسس RX دارد از S6 گزینه متفاوتی برای بازار ایران خواهند ساخت که با اعلام قیمت و شرایط فروش و زمان عرضه این خودرو در نمایشگاه خودرو کرمان تکمیل خواهد شد.

بی وای دی اس 6 مشخصات فنی

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

به اشتراک گذاری

- - , .

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 301 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 5:28

با لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، حالا راه برای حضور مستقیم و بی‌واسطه خودروهای خارجی در بازار ایران باز شده و این در حالی است که مشخص نیست تکلیف نمایندگی‌های دارای مجوز (برای واردات خودرو به کشور) چه خواهد شد؟ طی سال‌های گذشته به‌دلیل اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، خودروسازان خارجی امکان صادرات مستقیم به کشور را نداشتند و از همین رو، خودروها با واسطه و ازسوی نمایندگی‌هایی که وزارت صنعت،معدن و تجارت به آنها مجوز داده، وارد کشور شدند. به‌عبارت بهتر، وزارت صنعت برای مدیریت بازار خودروهای وارداتی، اقدام به صدور مجوز برای اشخاص و شرکت‌های حقیقی و حقوقی کرد تا آنها مسوولیت واردات خودرو در دوران تحریم را بر عهده بگیرند.

مجوزهایی که تا پیش از سال جاری به این شرکت‌ها و اشخاص داده شد، پنج ساله بوده و بدین معناست که واردات خودرو ازسوی آنها (نمایندگی‌های دارای مجوز) تا پنج سال مجاز بوده و از نظر وزارت صنعت،معدن و تجارت بلامانع است. هرچند دقیقا مشخص نیست که کدام یک از این نمایندگی‌ها با اطلاع شرکت‌های خودروساز خارجی اقدام به واردات محصولات آنها به کشور کرده‌اند، اما به هر حال طی این سال‌ها بازار خودروهای وارداتی ایران به‌واسطه همین مجوزهای پنج ساله و نمایندگی‌های موردنظر اداره شد تا مشتریان ایرانی از محصولات روز دنیا محروم نباشند. این در شرایطی است که با توجه به لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، مانع بزرگ از سر راه واردات مستقیم خودرو از شرکت‌های به اصطلاح مادر، برداشته خواهد شد و اینجاست که یک علامت سوال بزرگ به‌وجود می‌آید. این «علامت سوال بزرگ» اما تکلیف نامشخص نمایندگی‌هایی است که وزارت صنعت به آنها مجوز واردات خودرو داده است. در واقع ازآنجاکه شرکت‌های خودروساز خارجی برای حضور در ایران، خود اقدام به تعیین نمایندگی رسمی خواهند کرد، مشخص نیست تکلیف نمایندگی‌های مجوزدار فعلی چه خواهد شد؟ واضح تر اینکه خودروسازان خارجی برای حضور در ایران، نمایندگی‌های مدنظر و مورد تایید خود را معرفی خواهند کرد و شاید نمایندگی‌های مجوزدار فعلی، جایی در سبد انتخاب آنها (شرکت‌های خودروساز خارجی) نداشته باشند؛ با این حساب، پرسش اینجاست که تکلیف این نمایندگی‌ها که طبق مجوز وزارت صنعت،معدن و تجارت و به شکلی قانونی فعالیت کرده‌اند، چه خواهد شد؟ به‌عبارت بهتر، وزارت صنعت چه برنامه‌ای برای این نمایندگی‌ها دارد و چگونه می‌خواهد در دوران پساتحریم از آنها حمایت کند و آیا اصلا حمایتی در کار خواهد بود؟

واردات خودرو-1

وقتی خودروسازان خارجی نمایندگی‌های مدنظر خود را معرفی کنند، نمایندگی‌های فعلی به حاشیه رفته و بازار، تمایل به نمایندگی اصلی خواهد داشت. در این شرایط، نمایندگی‌های فعلی معتقدند تنها وزارت صنعت، معدن و تجارت است که می‌تواند در راستای حفظ حق و حقوق آنها وارد عمل شده و به‌نحوی هوای شان را در پساتحریم داشته باشد. از نظر نمایندگی‌های فعلی، چون آنها در دوران تحریم بازار خودروهای وارداتی کشور را مدیریت کرده‌اند، حالا وزارت صنعت باید دست شان را گرفته و اجازه ندهد از بازار حذف شوند. در این مورد، رئیس پیشین حقوقی اتاق بازرگانی ایران و عضو هیات‌مدیره یکی از شرکت‌های وارد‌کننده خودرو به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: نمایندگی‌های فعلی، در مسیری قانونی قدم برداشته و مطابق با مجوزی که وزارت صنعت به آنها داده، فعالیت کرده‌اند؛ بنابراین این موضوع برای آنها ایجاد حق می‌کند و دولت در قبال شان مسوولیت دارد. ضیاالدین خرمشاهی با اشاره به اینکه نمایندگی‌های فعلی هزینه کرده و در دوران تحریم اقدام به واردات خودرو کرده‌اند، می‌افزاید: انتظار این نمایندگی‌ها از دولت این است که در دوران پساتحریم و با توجه به حضور مستقیم خودروسازان خارجی، حق و حقوق آنها رعایت شود. به گفته وی، اصل حرف این نمایندگی‌ها این است که وزارت صنعت در اعطای نمایندگی رسمی به خودروسازان خارجی، آنها را در اولویت قرار دهد.

واردات خودرو-2

به نقل از دنیای اقتصاد- این گفته خرمشاهی در شرایطی است که فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: نمایندگی‌های فعلی را باید به دو دسته تقسیم کنیم؛ یکی آنها که با اطلاع شرکت‌های خودروساز خارجی فعالیت می‌کنند و دیگری آنها که بدون اطلاع خارجی‌ها مشغول کار هستند. وی می‌افزاید: نمایندگی‌هایی که با اطلاع خودروسازان خارجی به آنها مجوز فعالیت داده شده، به‌طور منطقی نباید مشکلی در پساتحریم داشته باشند و بعید است شرکت‌های مادر اقدام به تعویض آنها با نمایندگی دیگری بکنند. احتشام‌زاد ادامه می‌دهد: در مورد نمایندگی‌هایی که بدون اطلاع خودروسازان خارجی فعالیت کرده‌اند، اوضاع فرق می‌کند و باید منتظر بمانیم تا مشخص شود خارجی‌ها تمایلی به ادامه کار آنها دارند یا نمایندگی جدیدی را معرفی خواهند کرد. وی با اشاره به اینکه ممکن است این نمایندگی‌ها مورد تایید شرکت‌های خارجی نباشند، تاکید می‌کند: در نهایت همه چیز به مذاکرات خودروسازان خارجی با وزارت صنعت،معدن و تجارت بستگی دارد و این مذاکرات، سرنوشت نمایندگی‌های مجوزدار فعلی را در دوران پساتحریم مشخص خواهد کرد.

واردات خودرو

احتشام‌زاد در نهایت می‌گوید: وضع نمایندگی‌های فعلی در پساتحریم از سه حالت خارج نیست؛ یا کنار می‌روند، یا ازسوی شرکت‌های خارجی مورد تایید قرار گرفته و به عنوان نمایندگی رسمی فعالیت خواهند کرد یا در کنار نمایندگی مورد نظر خارجی‌ها، به فعالیت خود ادامه خواهند داد. گفته‌های رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در شرایطی است که به گفته منابع آگاه، وزارت صنعت برنامه‌ای برای حمایت از نمایندگی‌های مجوزدار فعلی نداشته و فعالیت آنها را به بازار و مشتریان خواهد سپرد. به‌عبارت بهتر، اگرچه نمایندگی‌های فعلی انتظار حمایت از وزارت صنعت را داشته و معتقدند این وزارتخانه باید آنها را در اولویت اعطای نمایندگی رسمی به شرکت‌های خارجی، قرار دهد، اما وزارت صنعتی‌ها خود را از این ماجرا کنار کشیده‌اند. در واقع وزارت صنعت قصد دخالت در انتخاب نمایندگی‌های خودروسازان خارجی را ندارد و از طرفی، مجوز نمایندگی‌های فعلی را نیز لغو نخواهد کرد. با این حساب، این مشتریان هستند که تصمیم می‌گیرند از نمایندگی‌های رسمی (آنها که در پساتحریم تعیین و معرفی خواهند شد) خودرو بخرند یا نمایندگی‌های مجوزدار فعلی؟

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

به اشتراک گذاری

- - , .

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 294 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 4:04

دبیر سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت اظهار داشت : در راستای کاهش آلودگی هوا کارگروهی متشکل از پلیس ، سازمان حفاظت محیط زیست ، سازمان استاندارد و وزارت صنعت ومعدن تشکیل شده و تصمیماتی مبنی بر توقف تولید موتورسیکلت های کاربراتوری و عدم پلاک گذاری آنها ارائه شده است .

ضیاء مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو بیان کرد : این طرح قرار است از ابتدای مهر ماه سال 95 اجرایی شده و موتورسیکلت های کاربراتوری پلاک گذاری نشوند .

وی افزود : هم اکنون موتورسیکلت های کاربراتوری موجود در کارخانه ها اجازه پلاک گذاری داشته و هیچ ممنوعیتی تا پایان سال 94 ندارند .

ضیاء مقدم با بیان تمامی مشکلاتی که بر سر راه این طرح وجود دارد گفت : باید برای خروج موتور سیکلت های کاربراتوری از چرخه تولید با برنامه ریزی دقیق و حساب شده حرکت کرد زیرا یکی از مشکلات اساسی در این طرح تامین موتور سیکلت های انژکتوری است که منبع اصلی آن کشور چین بوده و آمادگی واردات موتورهای انژکتوری هنوز وجود ندارد .

وی تصریح کرد : در حال حاضر یک موتور سیکلت کاربراتوری حدود 2.5 میلیون تومان برای هر فرد تمام می شود و اگر بخواهیم آن را به انژکتوری تبدیل کنیم حدود 1 میلیون تومان افزایش قیمت خواهیم داشت و قدرت خرید مردم کاهش خواهد یافت و برای اجرای این برنامه دولت باید تسهیلاتی ارائه دهد .

دبیر سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت ادامه داد : درست نیست که مقصر اصلی آلودگی را موتور سیکلت های کاربراتوری بدانیم زیرا تمامی عوامل از جمله کمبود حمل ونقل عمومی ، افزایش خودروهای فرسوده و عدم کنترل کافی بر معاینه فنی خودروها دست به دست هم داده و آلودگی بوجود می آورند .

وی خاطر نشان کرد : تولید موتورسیکلت های انژکتوری نیازمند بسترسازی دقیق است و در این مقطع زمانی برای رسیدن به این اهداف مشکلات متعددی داریم که می توان به عدم وجود منبع اصلی برای تولید موتورسیکلت های انژکتوری ، مشکلات ارائه خدمات پس از فروش و زمان بندی نادرست اشاره کرد که همه این عوامل منجر به تعطیلی کارخانه ها می گردد.

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

به اشتراک گذاری

- - , .

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 313 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 4:04

تا قبل از انقلاب، شرکت خودروسازی شورلت در ایران فعالیت می‌کرد و تولید داشت. بعد از انقلاب که آمریکایی‌ها از ایران رفتند، این شرکت هم بار و بندیلش را جمع کرد و رفت. شرکت اپل هم که هیچ‌وقت در ایران نمایندگی تولید نداشته و تنها واردات انجام می‌شده‌است. محمدرضا نجفی‌منش، عضو  هیئت مدیره انجمن قطعه سازان خودرو و رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران درباره تاریخچه ورود شورلت و اپل می‌گوید:‌ «حضور شورلت در ایران به سال‌های پیش از انقلاب‌اسلامی برمی‌گردد. شرکت خودروسازی شورلت در آن سال‌ها، در ایران خط تولید داشت و خودروی سواری شورلت و بیوک تولید می‌کرد. پس از وقوع انقلاب اسلامی در ایران، این شرکت ایران را ترک کرد و خط تولید شورلت با عنوان جدید پارس‌خودرو، محصولات جدیدی را روانه بازار خودرویی ایران کرد. در واقع با قطع ارتباط سیاسی ایران و ایالات‌متحده‌آمریکا، ارتباط صنعت خودروسازی ایران و کمپانی شورلت قطع شد. شرکت خودروسازی اُپل در سال‌های پیش و پس از انقلاب در بازار خودرویی ایران حضور داشت اما این حضور تنها به صادرات خودروهای تولیدشده این شرکت به ایران محدود می‌شد و اُپل خط تولیدی در ایران نداشت.»

شورولت سونیک

مدل هاچ بک شورولت سونیک با نام آوئو قرار است با موتور 1.4 لیتری و توان 100 اسب بخار به کشورمان وارد شود

الان به گفته مسئولان، شرکت سهام‌پژوهان‌مهر که مجوز واردات شورلت را به ایران پیدا کرده‌است، عضو انجمن واردکنندگان خودرو نیست. فرهاد احتشام، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو اوایل امسال در این مورد گفته‌بود: با توجه به اینکه شرکت سهام‌پژوهان‌مهر، عضو انجمن واردکنندگان خودرو نیست، ما اطلاع دقیقی از صدور مجوز برای واردات شورلت توسط این شرکت نداریم.

شورولت تراکس-1

شورولت ترکس با موتور 1.8 لیتری و قدرت حدود 140 اسب بخار بیش از 100 میلیون تومان قیمت خواهد داشت

براساس اطلاعاتی هم که شرکت سهام‌ پژوهان‌ مهر در وبسایت خود نوشته‌است، اثری از واردات خودرو دیده نمی‌شود. در تاریخچه این شرکت نوشته‌شده‌است: «شرکت سهام‌ پژوهان‌ مهر در سال ۱۳۸۵ تأسیس و در زمینه تأمین تجهیزات بانکی (دستگاه کارت‌خوان و خودپرداز) فعالیت خود را آغاز نمود و از سال ۱۳۸۹ پروژه کارت خرید یاران را راه‌اندازی و با جذب نیروهای متخصص در زمینه نرم‌افزارهای بانکی سوئیچ‌های مختص پروژه‌های رفاهی و تخفیف را طراحی نموده‌است. در همین راستا باشگاه مشتریان یاران در جهت حفظ شان و منزلت اعضاء و تنوع در خدمات و سرویس‌دهی بهتر و رفع نیازهای خانوار در استفاده از کالا و خدمات راه‌اندازی گردید. این شرکت آماده همکاری با برترین اصناف و خدمات‌دهندگان با درصد تخفیف معقول و منطقی می‌باشد. شرکت سهام‌پژوهان‌مهر با همکاری بانک خاورمیانه به عنوان صادرکننده کارت و همینطور شرکت تجارت‌الکترونیک کارت دماوند با مجوز رسمی از بانک‌مرکزی جمهوری‌اسلامی‌ایران به عنوان PSP، پروژه‌ای تحت‌عنوان یاران ارائه نموده که تلاش دارد با بهره‌گیری از آخرین تجربیات موجود در کشور و سایر کشورهای توسعه‌یافته، ایجاد ارزش‌افزوده نموده و با کمک به مدیریت هزینه خانواده‌ها خدمت جدیدی به هموطنان عزیز ارائه نماید. کارت خرید یاران تحت‌پوشش شبکه شتاب و از نوع کارت‌های بانکی الکترومغناطیسی می‌باشد و دارنده آن می‌تواند براساس شرایط و کارمزدهای توافق شده از تخفیفات مراکز طرف قرارداد با یاران استفاده نماید.»

به‌هرحال بر خلاف نوشته‌های داخل سایت که اثری از واردات خودرو نیست، اما این شرکت مدعی است واردات شورلت را انجام می‌دهد و از سال آینده هم آغاز خواهدشد. منشی این شرکت می‌گوید: «اگر واردات شخصی یا درخواست نمایندگی دارید، باید ابتدا شماره همراهتون رو بذارید، تا مابا شما تماس بگیریم.»

شورولت تراکس-2

ترکس و آوئو از مدل های تولید مشترک شورولت با دوو هستند که در بازارهای کره جنوبی، مکزیک، چین و ..عرضه می شوند.

به گفته عده‌ای دولت بخشنامه خود را نقض کرده‌است. فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد: شرکت سهام پژوهان‌مهر ۶ ماه پیش به عنوان نماینده رسمی شورولت فعالیت خود را در ایران آغاز کرد و گواهی فعالیت آنها صادر شده‌است. در‌حال‌حاضر امکان ثبت‌سفارش برای واردات شورولت فراهم است و حتی چند نفر نیز متقاضی واردات این محصولات به صورت آزاد هستند. براساس استدلال احتشام‌زاد خودرو، کالای مصرفی نیست، بلکه سرمایه‌ای است و جزو گروه ۱۰ کالایی محسوب می‌شود. بنابراین وقتی خودرو جز کالاهای سرمایه‌ای نباشد، پس واردات آن به معنای نقض بخشنامه دولت هم نیست. از طرفی هم به قول رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در مجوز سازمان توسعه تجارت، مبدأ واردات شورولت، کره جنوبی عنوان شده و قرار نیست این خودروها از آمریکا وارد شوند.

با این حال، مخالفان واردات شورولت همچنان بر طبل اعتراض خود می‌کوبند. فارس در گزارشی در‌این‌باره نوشته‌است: «حتی اگر مبدأ واردات این خودروها کره‌جنوبی باشد، باز هم محصول آمریکایی است و سود آن نصیب شرکت اصلی که متعلق به آمریکا است، خواهد شد. ضمن اینکه گروه ۱۰اولویت کالایی واردات را کالاهای مصرفی تشکیل می‌دهند. به‌این‌ترتیب مشخص نیست مجوز واردات خودروهای گران قیمت آمریکایی با چه هدفی صادر شده و چرا دولت بخشنامه قبلی خود را نقض کرده‌است؟»

اما از طرف دیگر، مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت گفته‌است: «خودرو در فهرست کالاهای ممنوعه وارداتی از آمریکا قرار ندارد. از آنجایی که هیچ برند آمریکایی در ایران نمایندگی مجاز ندارد، یک واسطه عمانی نمایندگی برند شورولت را در ایران ایجاد و واردات را امکان‌پذیر کرده‌است.»

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

به اشتراک گذاری

- - , .

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 306 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 4:04

تا قبل از انقلاب، شرکت خودروسازی شورلت در ایران فعالیت می‌کرد و تولید داشت. بعد از انقلاب که آمریکایی‌ها از ایران رفتند، این شرکت هم بار و بندیلش را جمع کرد و رفت. شرکت اپل هم که هیچ‌وقت در ایران نمایندگی تولید نداشته و تنها واردات انجام می‌شده‌است. محمدرضا نجفی‌منش، عضو  هیئت مدیره انجمن قطعه سازان خودرو و رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران درباره تاریخچه ورود شورلت و اپل می‌گوید:‌ «حضور شورلت در ایران به سال‌های پیش از انقلاب‌اسلامی برمی‌گردد. شرکت خودروسازی شورلت در آن سال‌ها، در ایران خط تولید داشت و خودروی سواری شورلت و بیوک تولید می‌کرد. پس از وقوع انقلاب اسلامی در ایران، این شرکت ایران را ترک کرد و خط تولید شورلت با عنوان جدید پارس‌خودرو، محصولات جدیدی را روانه بازار خودرویی ایران کرد. در واقع با قطع ارتباط سیاسی ایران و ایالات‌متحده‌آمریکا، ارتباط صنعت خودروسازی ایران و کمپانی شورلت قطع شد. شرکت خودروسازی اُپل در سال‌های پیش و پس از انقلاب در بازار خودرویی ایران حضور داشت اما این حضور تنها به صادرات خودروهای تولیدشده این شرکت به ایران محدود می‌شد و اُپل خط تولیدی در ایران نداشت.»

شورولت سونیک

مدل هاچ بک شورولت سونیک با نام آوئو قرار است با موتور 1.4 لیتری و توان 100 اسب بخار به کشورمان وارد شود

الان به گفته مسئولان، شرکت سهام‌پژوهان‌مهر که مجوز واردات شورلت را به ایران پیدا کرده‌است، عضو انجمن واردکنندگان خودرو نیست. فرهاد احتشام، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو اوایل امسال در این مورد گفته‌بود: با توجه به اینکه شرکت سهام‌پژوهان‌مهر، عضو انجمن واردکنندگان خودرو نیست، ما اطلاع دقیقی از صدور مجوز برای واردات شورلت توسط این شرکت نداریم.

شورولت تراکس-1

شورولت ترکس با موتور 1.8 لیتری و قدرت حدود 140 اسب بخار بیش از 100 میلیون تومان قیمت خواهد داشت

براساس اطلاعاتی هم که شرکت سهام‌ پژوهان‌ مهر در وبسایت خود نوشته‌است، اثری از واردات خودرو دیده نمی‌شود. در تاریخچه این شرکت نوشته‌شده‌است: «شرکت سهام‌ پژوهان‌ مهر در سال ۱۳۸۵ تأسیس و در زمینه تأمین تجهیزات بانکی (دستگاه کارت‌خوان و خودپرداز) فعالیت خود را آغاز نمود و از سال ۱۳۸۹ پروژه کارت خرید یاران را راه‌اندازی و با جذب نیروهای متخصص در زمینه نرم‌افزارهای بانکی سوئیچ‌های مختص پروژه‌های رفاهی و تخفیف را طراحی نموده‌است. در همین راستا باشگاه مشتریان یاران در جهت حفظ شان و منزلت اعضاء و تنوع در خدمات و سرویس‌دهی بهتر و رفع نیازهای خانوار در استفاده از کالا و خدمات راه‌اندازی گردید. این شرکت آماده همکاری با برترین اصناف و خدمات‌دهندگان با درصد تخفیف معقول و منطقی می‌باشد. شرکت سهام‌پژوهان‌مهر با همکاری بانک خاورمیانه به عنوان صادرکننده کارت و همینطور شرکت تجارت‌الکترونیک کارت دماوند با مجوز رسمی از بانک‌مرکزی جمهوری‌اسلامی‌ایران به عنوان PSP، پروژه‌ای تحت‌عنوان یاران ارائه نموده که تلاش دارد با بهره‌گیری از آخرین تجربیات موجود در کشور و سایر کشورهای توسعه‌یافته، ایجاد ارزش‌افزوده نموده و با کمک به مدیریت هزینه خانواده‌ها خدمت جدیدی به هموطنان عزیز ارائه نماید. کارت خرید یاران تحت‌پوشش شبکه شتاب و از نوع کارت‌های بانکی الکترومغناطیسی می‌باشد و دارنده آن می‌تواند براساس شرایط و کارمزدهای توافق شده از تخفیفات مراکز طرف قرارداد با یاران استفاده نماید.»

به‌هرحال بر خلاف نوشته‌های داخل سایت که اثری از واردات خودرو نیست، اما این شرکت مدعی است واردات شورلت را انجام می‌دهد و از سال آینده هم آغاز خواهدشد. منشی این شرکت می‌گوید: «اگر واردات شخصی یا درخواست نمایندگی دارید، باید ابتدا شماره همراهتون رو بذارید، تا مابا شما تماس بگیریم.»

شورولت تراکس-2

ترکس و آوئو از مدل های تولید مشترک شورولت با دوو هستند که در بازارهای کره جنوبی، مکزیک، چین و ..عرضه می شوند.

به گفته عده‌ای دولت بخشنامه خود را نقض کرده‌است. فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد: شرکت سهام پژوهان‌مهر ۶ ماه پیش به عنوان نماینده رسمی شورولت فعالیت خود را در ایران آغاز کرد و گواهی فعالیت آنها صادر شده‌است. در‌حال‌حاضر امکان ثبت‌سفارش برای واردات شورولت فراهم است و حتی چند نفر نیز متقاضی واردات این محصولات به صورت آزاد هستند. براساس استدلال احتشام‌زاد خودرو، کالای مصرفی نیست، بلکه سرمایه‌ای است و جزو گروه ۱۰ کالایی محسوب می‌شود. بنابراین وقتی خودرو جز کالاهای سرمایه‌ای نباشد، پس واردات آن به معنای نقض بخشنامه دولت هم نیست. از طرفی هم به قول رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در مجوز سازمان توسعه تجارت، مبدأ واردات شورولت، کره جنوبی عنوان شده و قرار نیست این خودروها از آمریکا وارد شوند.

با این حال، مخالفان واردات شورولت همچنان بر طبل اعتراض خود می‌کوبند. فارس در گزارشی در‌این‌باره نوشته‌است: «حتی اگر مبدأ واردات این خودروها کره‌جنوبی باشد، باز هم محصول آمریکایی است و سود آن نصیب شرکت اصلی که متعلق به آمریکا است، خواهد شد. ضمن اینکه گروه ۱۰اولویت کالایی واردات را کالاهای مصرفی تشکیل می‌دهند. به‌این‌ترتیب مشخص نیست مجوز واردات خودروهای گران قیمت آمریکایی با چه هدفی صادر شده و چرا دولت بخشنامه قبلی خود را نقض کرده‌است؟»

اما از طرف دیگر، مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت گفته‌است: «خودرو در فهرست کالاهای ممنوعه وارداتی از آمریکا قرار ندارد. از آنجایی که هیچ برند آمریکایی در ایران نمایندگی مجاز ندارد، یک واسطه عمانی نمایندگی برند شورولت را در ایران ایجاد و واردات را امکان‌پذیر کرده‌است.»

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

به اشتراک گذاری

- - , .

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 315 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 16:59

دبیر سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت اظهار داشت : در راستای کاهش آلودگی هوا کارگروهی متشکل از پلیس ، سازمان حفاظت محیط زیست ، سازمان استاندارد و وزارت صنعت ومعدن تشکیل شده و تصمیماتی مبنی بر توقف تولید موتورسیکلت های کاربراتوری و عدم پلاک گذاری آنها ارائه شده است .

ضیاء مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو بیان کرد : این طرح قرار است از ابتدای مهر ماه سال 95 اجرایی شده و موتورسیکلت های کاربراتوری پلاک گذاری نشوند .

وی افزود : هم اکنون موتورسیکلت های کاربراتوری موجود در کارخانه ها اجازه پلاک گذاری داشته و هیچ ممنوعیتی تا پایان سال 94 ندارند .

ضیاء مقدم با بیان تمامی مشکلاتی که بر سر راه این طرح وجود دارد گفت : باید برای خروج موتور سیکلت های کاربراتوری از چرخه تولید با برنامه ریزی دقیق و حساب شده حرکت کرد زیرا یکی از مشکلات اساسی در این طرح تامین موتور سیکلت های انژکتوری است که منبع اصلی آن کشور چین بوده و آمادگی واردات موتورهای انژکتوری هنوز وجود ندارد .

وی تصریح کرد : در حال حاضر یک موتور سیکلت کاربراتوری حدود 2.5 میلیون تومان برای هر فرد تمام می شود و اگر بخواهیم آن را به انژکتوری تبدیل کنیم حدود 1 میلیون تومان افزایش قیمت خواهیم داشت و قدرت خرید مردم کاهش خواهد یافت و برای اجرای این برنامه دولت باید تسهیلاتی ارائه دهد .

دبیر سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت ادامه داد : درست نیست که مقصر اصلی آلودگی را موتور سیکلت های کاربراتوری بدانیم زیرا تمامی عوامل از جمله کمبود حمل ونقل عمومی ، افزایش خودروهای فرسوده و عدم کنترل کافی بر معاینه فنی خودروها دست به دست هم داده و آلودگی بوجود می آورند .

وی خاطر نشان کرد : تولید موتورسیکلت های انژکتوری نیازمند بسترسازی دقیق است و در این مقطع زمانی برای رسیدن به این اهداف مشکلات متعددی داریم که می توان به عدم وجود منبع اصلی برای تولید موتورسیکلت های انژکتوری ، مشکلات ارائه خدمات پس از فروش و زمان بندی نادرست اشاره کرد که همه این عوامل منجر به تعطیلی کارخانه ها می گردد.

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

به اشتراک گذاری

- - , .

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 276 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 15:50

 با به پایان رسیدن سیزدهمین Stage از رالی داکار برندگان نهایی این رقابت، در کلاس های مختلف مشخص شدند.

رالی داکار امسال همانند هفت سال گذشته در امریکای جنوبی برگذار شد و شرکت کنندگان مسیر ۹۲۳۷ کیلومتری را در کشورهای آرژانتین و بولیوی پیمودند که از بوینوس آیرس آغاز و به روساریو ختم میشد.

داکار-2

استفان پیترهنسل و ژان پول کوتره

در بخش اتومبیل ها، “استفان پیترهنسل” راننده ی تیم پژو (به همراه ژان پول کوتره به عنوان کمک راننده) با اتومبیل ۲۰۰۸ DKR سریع تر از رقبا به خط پایان رسید و در کل زمان ۴۵ ساعت و ۲۲ دقیقه و ۱۰ ثانیه را ثبت کرد که نسبت به نزدیک ترین رقیبش یعنی ناصر العطیه از تیم مینی، به میزان ۳۴ دقیقه و ۵۸ ثانیه سریعتر بود. این دوازدهمین قهرمانی این راننده ی پنجاه ساله ی فرانسوی در رالی داکار است.

AUTO - DAKAR 2015 PART 1

به علاوه پژو با این پیروزی پنجمین قهرمانی خود را در رالی داکار جشن گرفت. پژو در سالهای ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰ با اتومبیلهای ۲۰۵ t16 و ۴۰۵ t16 ،چهار بار به مقام قهرمانی رسیده بود.

داکار-4

و اما سباستین لوب قهرمان بزرگ مسابقات رالی جهانی (WRC) که امسال با تیم پژو وارد این رقابت شد، به علت تصادف در استیج هشتم شانس قهرمانی را از دست داد و در نهایت نیز به رده نهم بسنده کرد.

“جینیل د ویلیرز” راننده ی اهل آفریقای جنوبی از تیم تویوتا نیز به رده سوم رسید.

داکار-5

در بخش کامیون ها “جرارد د رووی” هلندی با تیم “ایوکو” قهرمان شد. در بخش موتورسیکلت و موتور چهارچرخ نیز به ترتیب “توبی پرایس” استرالیایی و “مارکوس پاترونللی” آرژانتینی از تیمهای KTM  و  یاماها به پیروزی رسیدند.

داکار-6

حادثه ی دردناک داکار امسال، مرگ یک تماشاچی به علت برخورد اتومبیل میتسوبیشی با رانندگی “لیونل باود” در روز هفتم مسابقه بود. در Stage اول نیز برخورد خودروی راننده ی چینی گوئو میلینگ” باعث مجروح شدن ۱۱ تماشاچی شده بود.

منبع : خودرو کده

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

- - , .

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 413 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 6:57

با لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، حالا راه برای حضور مستقیم و بی‌واسطه خودروهای خارجی در بازار ایران باز شده و این در حالی است که مشخص نیست تکلیف نمایندگی‌های دارای مجوز (برای واردات خودرو به کشور) چه خواهد شد؟ طی سال‌های گذشته به‌دلیل اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، خودروسازان خارجی امکان صادرات مستقیم به کشور را نداشتند و از همین رو، خودروها با واسطه و ازسوی نمایندگی‌هایی که وزارت صنعت،معدن و تجارت به آنها مجوز داده، وارد کشور شدند. به‌عبارت بهتر، وزارت صنعت برای مدیریت بازار خودروهای وارداتی، اقدام به صدور مجوز برای اشخاص و شرکت‌های حقیقی و حقوقی کرد تا آنها مسوولیت واردات خودرو در دوران تحریم را بر عهده بگیرند.

مجوزهایی که تا پیش از سال جاری به این شرکت‌ها و اشخاص داده شد، پنج ساله بوده و بدین معناست که واردات خودرو ازسوی آنها (نمایندگی‌های دارای مجوز) تا پنج سال مجاز بوده و از نظر وزارت صنعت،معدن و تجارت بلامانع است. هرچند دقیقا مشخص نیست که کدام یک از این نمایندگی‌ها با اطلاع شرکت‌های خودروساز خارجی اقدام به واردات محصولات آنها به کشور کرده‌اند، اما به هر حال طی این سال‌ها بازار خودروهای وارداتی ایران به‌واسطه همین مجوزهای پنج ساله و نمایندگی‌های موردنظر اداره شد تا مشتریان ایرانی از محصولات روز دنیا محروم نباشند. این در شرایطی است که با توجه به لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، مانع بزرگ از سر راه واردات مستقیم خودرو از شرکت‌های به اصطلاح مادر، برداشته خواهد شد و اینجاست که یک علامت سوال بزرگ به‌وجود می‌آید. این «علامت سوال بزرگ» اما تکلیف نامشخص نمایندگی‌هایی است که وزارت صنعت به آنها مجوز واردات خودرو داده است. در واقع ازآنجاکه شرکت‌های خودروساز خارجی برای حضور در ایران، خود اقدام به تعیین نمایندگی رسمی خواهند کرد، مشخص نیست تکلیف نمایندگی‌های مجوزدار فعلی چه خواهد شد؟ واضح تر اینکه خودروسازان خارجی برای حضور در ایران، نمایندگی‌های مدنظر و مورد تایید خود را معرفی خواهند کرد و شاید نمایندگی‌های مجوزدار فعلی، جایی در سبد انتخاب آنها (شرکت‌های خودروساز خارجی) نداشته باشند؛ با این حساب، پرسش اینجاست که تکلیف این نمایندگی‌ها که طبق مجوز وزارت صنعت،معدن و تجارت و به شکلی قانونی فعالیت کرده‌اند، چه خواهد شد؟ به‌عبارت بهتر، وزارت صنعت چه برنامه‌ای برای این نمایندگی‌ها دارد و چگونه می‌خواهد در دوران پساتحریم از آنها حمایت کند و آیا اصلا حمایتی در کار خواهد بود؟

واردات خودرو-1

وقتی خودروسازان خارجی نمایندگی‌های مدنظر خود را معرفی کنند، نمایندگی‌های فعلی به حاشیه رفته و بازار، تمایل به نمایندگی اصلی خواهد داشت. در این شرایط، نمایندگی‌های فعلی معتقدند تنها وزارت صنعت، معدن و تجارت است که می‌تواند در راستای حفظ حق و حقوق آنها وارد عمل شده و به‌نحوی هوای شان را در پساتحریم داشته باشد. از نظر نمایندگی‌های فعلی، چون آنها در دوران تحریم بازار خودروهای وارداتی کشور را مدیریت کرده‌اند، حالا وزارت صنعت باید دست شان را گرفته و اجازه ندهد از بازار حذف شوند. در این مورد، رئیس پیشین حقوقی اتاق بازرگانی ایران و عضو هیات‌مدیره یکی از شرکت‌های وارد‌کننده خودرو به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: نمایندگی‌های فعلی، در مسیری قانونی قدم برداشته و مطابق با مجوزی که وزارت صنعت به آنها داده، فعالیت کرده‌اند؛ بنابراین این موضوع برای آنها ایجاد حق می‌کند و دولت در قبال شان مسوولیت دارد. ضیاالدین خرمشاهی با اشاره به اینکه نمایندگی‌های فعلی هزینه کرده و در دوران تحریم اقدام به واردات خودرو کرده‌اند، می‌افزاید: انتظار این نمایندگی‌ها از دولت این است که در دوران پساتحریم و با توجه به حضور مستقیم خودروسازان خارجی، حق و حقوق آنها رعایت شود. به گفته وی، اصل حرف این نمایندگی‌ها این است که وزارت صنعت در اعطای نمایندگی رسمی به خودروسازان خارجی، آنها را در اولویت قرار دهد.

واردات خودرو-2

به نقل از دنیای اقتصاد- این گفته خرمشاهی در شرایطی است که فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: نمایندگی‌های فعلی را باید به دو دسته تقسیم کنیم؛ یکی آنها که با اطلاع شرکت‌های خودروساز خارجی فعالیت می‌کنند و دیگری آنها که بدون اطلاع خارجی‌ها مشغول کار هستند. وی می‌افزاید: نمایندگی‌هایی که با اطلاع خودروسازان خارجی به آنها مجوز فعالیت داده شده، به‌طور منطقی نباید مشکلی در پساتحریم داشته باشند و بعید است شرکت‌های مادر اقدام به تعویض آنها با نمایندگی دیگری بکنند. احتشام‌زاد ادامه می‌دهد: در مورد نمایندگی‌هایی که بدون اطلاع خودروسازان خارجی فعالیت کرده‌اند، اوضاع فرق می‌کند و باید منتظر بمانیم تا مشخص شود خارجی‌ها تمایلی به ادامه کار آنها دارند یا نمایندگی جدیدی را معرفی خواهند کرد. وی با اشاره به اینکه ممکن است این نمایندگی‌ها مورد تایید شرکت‌های خارجی نباشند، تاکید می‌کند: در نهایت همه چیز به مذاکرات خودروسازان خارجی با وزارت صنعت،معدن و تجارت بستگی دارد و این مذاکرات، سرنوشت نمایندگی‌های مجوزدار فعلی را در دوران پساتحریم مشخص خواهد کرد.

واردات خودرو

احتشام‌زاد در نهایت می‌گوید: وضع نمایندگی‌های فعلی در پساتحریم از سه حالت خارج نیست؛ یا کنار می‌روند، یا ازسوی شرکت‌های خارجی مورد تایید قرار گرفته و به عنوان نمایندگی رسمی فعالیت خواهند کرد یا در کنار نمایندگی مورد نظر خارجی‌ها، به فعالیت خود ادامه خواهند داد. گفته‌های رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در شرایطی است که به گفته منابع آگاه، وزارت صنعت برنامه‌ای برای حمایت از نمایندگی‌های مجوزدار فعلی نداشته و فعالیت آنها را به بازار و مشتریان خواهد سپرد. به‌عبارت بهتر، اگرچه نمایندگی‌های فعلی انتظار حمایت از وزارت صنعت را داشته و معتقدند این وزارتخانه باید آنها را در اولویت اعطای نمایندگی رسمی به شرکت‌های خارجی، قرار دهد، اما وزارت صنعتی‌ها خود را از این ماجرا کنار کشیده‌اند. در واقع وزارت صنعت قصد دخالت در انتخاب نمایندگی‌های خودروسازان خارجی را ندارد و از طرفی، مجوز نمایندگی‌های فعلی را نیز لغو نخواهد کرد. با این حساب، این مشتریان هستند که تصمیم می‌گیرند از نمایندگی‌های رسمی (آنها که در پساتحریم تعیین و معرفی خواهند شد) خودرو بخرند یا نمایندگی‌های مجوزدار فعلی؟

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

به اشتراک گذاری

- - , .

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 295 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 6:57

ارزش سهام رنو با وجود اینکه مقامات فرانسه تاکید کردند تحقیقات انجام گرفته از رنو تقلب این شرکت در موتورهای آلاینده را نشان نداده است، با کاهش بیشتری روبرو شد.

ارزش سهام رنو که روز پنج شنبه، 8.9 درصد سقوط کرده بود، روز جمعه 3.4 درصد دیگر کاهش یافت و به 75.13 یورو رسید و از نزول سه درصد بخش خودرو پیشی گرفت.

یک روز پس از انتشار خبر بازرسی از سه پایگاه رنو در فرانسه، مقامات این کشور اعلام کردند هیچ نرم افزار غیرقانونی در مدلهای تست شده رنو نیافته اند. تحقیقات آلایندگی در فرانسه در پی اقرار فولکس واگن به استفاده از چنین نرم افزاری برای تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی آمریکا انجام گرفته است. این خودروساز آلمانی اقرار کرده است 11 میلیون دستگاه از خودروهای دیزلی که در سراسر جهان فروخته، مجهز به نرم افزار غیرقانونی بوده اند که برای نشان دادن آلایندگی کمتر طراحی و بکار گرفته شده است.

تحقیقات فرانسه وجود آلایندگی بالاتر از سطح مجاز را در مدلهای دیزلی رنو و چندین برند دیگر تایید کرده است با اینهمه سگولن رویال، وزیر محیط زیست و امانوئل ماکرون، وزیر اقتصاد فرانسه با ابراز اطمینان نسبت به رنو، وجود نرم افزار غیرقانونی در مدلهای این شرکت را تکذیب کردند.

این خودروساز در بیانیه ای اعلام کرد تحقیقات ادامه دارد و وجود نرم افزار غیرقانونی در خودروهای رنو را نشان نداده است.

رنو ادعای یک گروه محیط زیستی آلمان مبنی بر اینکه مدل اسپیس 25 برابر سطح مجاز اکسید نیتروژن منتشر می‌کند را رد کرده است.

شرکتهای خودروسازی فرانسوی رنو و پژو سرمایه گذاری سنگینی در مدلهای دیزلی داشته اند و خودروهای دیزلی بیش از نیمی از فروش این دو شرکت در فرانسه را تشکیل می دهند از این رو اگر به دلیل نگرانیهای محیط زیستی ناچار به کنار گذاشتن موتورهای دیزلی شوند، ضرر سنگینی متحمل خواهند شد.

بر اساس گزارش رویترز، به نظر می‌رسد کاهش ارزش سهام رنو تصمیم دولت برای کاهش دادن سهمش در این خودروساز را به تاخیر انداخته است و وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد تا زمانی که قیمت سهام رنو بهبود نیافته برای فروش دست نگه می‌دارد.

تحلیلگران برآورد کرده اند با ریزش اخیر سهام، بیش از چهار میلیارد یورو (4.4 میلیارد دلار) از ارزش سهام رنو کاسته شده است.

ماکرون متعهد شده است سهم دولت در رنو را از 19.7 درصد به 15 درصد کاهش دهد. دولت فرانسه برای حفظ حق رای دو برابر در نشست سالانه سهامداران رنو، در آوریل گذشته سهمش در رنو را به 19.7 درصد افزایش داده بود.

منبع:ایسنا

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

- - , .

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 268 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 2:30

استان اصفهان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی کم رطوب خود گنجینه بزرگی از خودروهای کلاسیک با ارزش را در دل خود جای داده است که شماری از آن ها را می توانید در تصاویر زیر مشاهده فرمایید.

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

- - , .

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 309 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 2:30

 آورده فرانسوی‌ها حدود 250‌میلیون یورو بوده و چهار مدل از محصولات پژو قرار است که در سایت‌های ایران‌خودرو به تولید برسند.

همچنین در قالب این قرارداد بر بازاریابی و فروش تاکید شده و کارشناسان فنی و کیفی پژو برای آموزش و نظارت بر تولید در ایران حضور خواهند داشت. اما در این قرارداد سرمایه‌گذاری در قطعه‌سازی که مهم‌ترین حلقه برای رسیدن به توسعه است، صورت نخواهد گرفت اما پژویی‌ها متعهد شده‌اند که بر کیفیت قطعات تولیدی داخلی نظارت صد‌در‌صد داشته باشند.

اقتصاد ایران بی‌صبرانه منتظر برداشته شدن این تحریم‌های بین‌المللی بود. صنعت خودروی ایران نیز به‌عنوان دومین صنعت بزرگ کشور، از مدت‌ها پیش چانه‌زنی خود را برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی آغاز کرده تا با برداشته شدن تحریم‌ها قراردادهای خودرویی به امضا برسد. اما سابقه نشان داده که خودروسازان ما نتوانسته‌اند در قراردادها آنگونه که باید از شرکای خود بهره ببرند و نادیده گرفتن ارتباط با قطعه سازان در قرارداد پژو نشان می‌دهد که گرچه این قرارداد بسیار بهتر از قرارداد پیشین است، اما باز هم صرفا خودروسازان را به سود رسانده و خبری از توسعه نیست. حالا پرسش اینجاست که آیا صنعت ایران می‌تواند با چنین قراردادهایی راه توسعه را پیدا کند؟

قائم مقام پژو

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو، در پاسخ به این پرسش به «فرصت امروز» می‌گوید: «اگر قرار باشد بازار مهندسی شده باشد، حاصل این قراردادها سودی خواهد بود که هیچ نفعی برای مردم و صنعت ایجاد نخواهد کرد. این موضوع بحث سیاست کلانی است که از سوی دولت در پیش گرفته می‌شود و قراردادها معلولی از آن است. مثلا درباره قرارداد پژو با ایران خودرو، به واسطه حضور رنو در ایران قرارداد بهتری را نسبت به 15 سال قبل امضا خواهند کرد که این قرارداد شامل بخشی از سرمایه‌گذاری پژو در ایران است اما به اعتقاد من رقابت در بازار اتفاق نخواهد افتاد.»

او می‌افزاید: «رقابت در امضای قراردادها از سوی شرکای خارجی به واسطه بازار نیست بلکه به واسطه نفوذ دولت در ایران خودرو و سایپا است که شرکای خارجی در تلاشند تا با این دو خودروساز قرارداد امضا کنند. این شرکت‌ها مطمئن هستند که به محض تغییر بازار دولت قوانینی را به نفع این دو خودروساز وضع خواهد کرد که برای آنها سود ایجاد کند. اما اگر بازار ایران یک بازار آزاد باشد شاید پژو اصلا نتواند در ایران خودرو بفروشد و بازار ایران برای فولکس واگن سودآورتر باشد.»

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه به واسطه بازار مهندسی شده این قراردادها برای طرف خارجی سودآورتر خواهد بود، تصریح می‌کند: «موضوع توسعه همان انتفاع است. به اعتقاد من به واسطه رفتاری که دولت با بازار دارد این قراردادها انتفاعی در پی نخواهند داشت که البته نمی‌توان ایرادی هم به خودروسازان گرفت زیرا آنها بنگاه‌های اقتصادی هستند که به دنبال سودشان می‌روند اما انتفاع را باید دولت در بازار ایجاد کند. بنابراین تا روزی که حلقه اول که همان رفتار دولت است تغییر نکند ما به سمت صنعتی شدن نخواهیم رفت و این قراردادها نمی‌توانند اتفاقی که در صنعت خودروی چین، کره‌جنوبی و جدیدا در هند رخ داده است را در ایران نیز به وجود بیاورند.»

بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو نیز در این زمینه در گفت و گو با «فرصت امروز» بیان می‌کند: «بازار ایران با احتساب بازارهای منطقه، نیم‌میلیارد نفر تخمین زده می‌شود، طمع این بازار است که شرکای خارجی را به سمت ما می‌کشاند اما متاسفانه خودروسازان ما از هول حلیم در دیگ افتاده و برای خروج از مخمصه‌ای که امروز با آن درگیر هستند، با همان تفکر دولتی به پیش می‌روند و به جای اینکه نهایت استفاده را با نگاه توسعه‌ای از این شراکت ببرند صرفا به فکر فروش هستند.»

او ادامه می‌دهد: «شرکای خارجی باید دانش روز خود را به ایران بیاورند و در مقیاس اقتصادی تولید کنند تا هزینه‌ها را کاهش دهند اما متاسفانه همچنان مسیر گذشته طی می‌شود و صرفا به فکر آوردن یک محصول جدید در بازار ایران هستند. به اعتقاد من دولت باید خودرو را به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه در نظر بگیرد و زیرساخت‌های بازار را تغییر دهد تا ما شاهد توسعه باشیم.»

در شرایط بازار آزاد و رقابتی، طبیعتا شرکای خارجی با وسواس بیشتری حرکت خواهند کرد اما نتیجه قراردادها هر آنچه که باشد صنایع را به سمت توسعه سوق می‌دهند زیرا برای ماندگاری نیاز به رقابت و توسعه است. اما در شرایط فعلی که بازار به گفته کارشناسان از سوی دولت مهندسی می‌شود، بنز برای بستن قرارداد با شرکتی مانند ایران‌خودرو دیزل که امروز در تامین حقوق کارکنان خود نیز با مشکل مواجه است دلیلی به غیر‌از استفاده از نفوذ دولت ندارد و این بیراه‌های است که باز هم صنعت خودروی ایران را عقب نگه می‌دارد و طبعا این قراردادها در درازمدت دردی از صنعت خودروی ایران دوا نمی‌کنند. اما در هر صورت شرکای خارجی برای استفاده از همین نفوذ برای گرفتن بلیت تهران عجله دارند.

منبع:روزنامه فرصت امروز

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

- - , .

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 254 تاريخ : شنبه 26 دی 1394 ساعت: 16:20

خبرنامه